Σάββατο 19 Νοεμβρίου 2011

H ΠΛΑΝΗ ΤΩΝ Γ.Ο.Χ. ... ΤΟ ΠΑΛΑΙΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ




Μέ βαθεία συναίσθηση ευθύνης απέναντι τού σοβαροτάτου αυτού θέματος θά προσπαθήσουμε  νά σκιαγραφήσουμε τό πρόβλημα τού Ημερολογίου - Εορτολογίου όπως μέχρι σήμερα έχει διαμορφωθεί, σέ μιά προσπάθεια κατανοήσεως μιάς κατάστασης πού γιά 80  τόσα χρόνια, διχάζει δραματικά τήν Ορθόδοξη κοινωνία...
Τό ημερολόγιο ώς γνωστόν, συνδέεται άμεσα με την περιφορά της γης γύρω από τον ήλιο. 
Aφήνοντας τους σχετικούς υπολογισμούς που είχαν κάνει στην αρχαιότητα οι Aιγύπτιοι, οι Bαβυλώνιοι και άλλοι, θυμίζουμε πώς από το 46 π.X. ήταν σε ισχύ το Iουλιανό ημερολόγιο κι αυτό ίσχυε στη χώρα μας ως το 1923. Aυτό το ημερολόγιο ακολουθούν οι Παλαιοημερολόγιτες ως σήμερα. 
Το 1582 μ.X. ο Πάπας Γρηγόριος ο IΓ΄ προέβη σε κάποια διόρθωσή του. Δημιούργησε ένα σωστότερο ημερολόγιο κι έδωσε σ’ αυτό το όνομά του, μετατοπίζοντας την ίδια χρονιά την ημερομηνία, από 4 σε 15 Oκτωβρίου. Δηλαδή, ένα χρονικό διάστημα 13 ημερών. Σχεδόν αμέσως αυτό το Γρηγοριανό ημερολόγιο το αποδέχτηκαν όλα τα κράτη, εκτός από την τουρκοκρατούμενη τότε πατρίδα μας. 
To 1923 τό Eλληνικό κράτος  για λόγους εμπορικών συναλλαγών εισήγαγε καί στη χώρα μας το Γρηγοριανό ημερολόγιο, μετατοπίζοντας την ημερομηνία από 16 Φεβρουαρίου σε 1 Mαρτίου. Έτσι, η εθνική εορτή τής 25ης Mαρτίου 1923 εορτάστηκε ξεχωριστά από τον Eυαγγελισμό της Θεοτόκου. 
Αλλά αυτή ή πολιτική ημερολογιακή αλλαγή, θά παρέμενε ώς εκεί, άν δέν εσυνεχίζετο καί στόν χώρο τής Εκκλησίας όπως δυστυχώς καί συνέβει τήν επόμενη χρονιά, έστω καί άν τηρήθηκαν οί όροι τού εορτασμού τού Πάσχα καί τό ίδιο τό Πασχάλιο παρέμεινε αμετάβλητο, όπως  μέχρι τότε υπήρχε, σύμφωνα καί μέ τήν Α΄ Οικουμενική Σύνοδο..
Έτσι, καί στόν χώρο τής Εκκλησίας τώρα, τό 1924,  μέ μία  πρωτοφανή, στά Εκκλησιαστικά χρονικά ενέργεια σύμπλευσης, τού τότε Αρχιεπισκόπου Αθηνών Χρυσόστομου Παπαδόπουλου μέ τόν πολυπράγμονα Πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως φημιζόμενο ώς Μασώνο Μελέτιο Μεταξάκη αλλά καί τής Ελληνικής  πολιτικής ηγεσίας, καί χωρίς τήν σύμφωνη γνώμη όλης τής Ιεραρχίας, τής Ιεράς Συνόδου, αλλά καί τών υπολοίπων Ορθοδόξων Πατριαρχείων, Ιεροσολύμων,  Αλεξανδρείας, καί Αντιοχείας, τό ξημέρωμα τής 10ης  Μαρτίου 1924 μετονομάσθηκε σέ 23η  Μαρτίου, καί μέ ένα άλμα 13 ημερών άλλαξε τό  Εκκλησιαστικό ημερολόγιο ανατρέποντας τήν μέχρι τότε σταθερή Ορθόδοξη Παράδοση.
Επακολούθησε θύελλα...
Ή αλλαγή τού ημερολογίου τό 1924  πού συμπαρέσυρε καί τό Εκκλησιαστικό Εορτολόγιο, υπήρξε ή αφορμή αντίδρασης σημαντικής μερίδας πιστών, πού αρνήθηκαν νά τό αποδεχθούν γιά νά μή " φραγκέψουν " όπως χαρακτηριστικά έλεγαν... 
Παραμένοντας πάντα, στίς πρό τής αλλαγής θέσεις τους, προσπάθησαν μέσα από δικούς τους Εκκλησιαστικούς σχηματισμούς, νά διατηρήσουν τήν παλαιά κατάσταση όπως από παλαιοτάτων χρόνων ή Ορθόδοξη Εκκλησία είχε, θεωρώντας, καί πολύ σωστά,  ότι ή αστρονομική διαφορά ήταν κάτι πού μπορεί μέν νά αφορούσε τήν Πολιτεία καί τίς διεθνείς συναλλαγές της, αλλά δέν αφορούσε καθόλου τήν Εκκλησία καί τήν Ιερά Παράδοσή της.
Ή τότε Κρατική εξουσία ( δικτατορία Παγκάλου ), προσπαθώντας νά επιβάλλει σέ όλο τόν Ελληνικό χώρο τό Νέο ημερολόγιο, προχώρησε σέ συλλήψεις καί διωγμούς τών παραμενόντων στό Παλαιό Ημερολόγιο, μέ αποτέλεσμα νά βαθύνει ό διχασμός καί μάλιστα ανεπανόρθωτα...
Τό 1935,  δηλαδή 11 χρόνια μετά τήν αλλαγή, τρείς  μητροπολίτες από τό νέο ημερολόγιο, ό Δημητριάδος Γερμανός, ό Ζακύνθου Χρυσόστομος, καί ό πρώην Φλωρίνης Χρυσόστομος, προσεχώρησαν στήν ακέφαλη μέχρι τότε Εκκλησία τού παλαιού...
Προέβησαν μάλιστα σέ τέσσαρες χειροτονίες νέων Αρχιερέων, πρίν μετανοήσουν καί οί ίδιοι πάλι ( μερικοί από αυτούς), καί ξαναγυρίσουν οριστικά στό νέο ημερολόγιο, λίγο χρόνο αργότερα... 
Στήν Εκκλησία τού παλαιού παρέμειναν τελικά μόνο 3 αρχιερείς, ό πρώην Φλωρίνης Χρυσόστομος, ό Κυκλάδων Γερμανός, καί ό Βρεσθένης Ματθαίος Καρπαθάκης.
Πρώτος Αρχιεπίσκοπος τού Παλαιού ημερολογίου εξελέγη  ό πρώην  Φλωρίνης Χρυσόστομος Καβουρίδης.
Υπήρξε μία εξέχουσα εκκλησιαστική φυσιογνωμία τής εποχής καί πνευματικός πατέρας τού μετέπειτα  Πατριάρχου Αθηναγόρα, όταν ό τελευταίος ήταν διάκονος στήν Μητρόπολη Πελαγονίας. 
Κοιμήθηκε τό 1955 χωρίς νά αφήσει διαδόχους, κι΄ αυτό, γιατί καί οί άλλοι δύο αρχιερείς είχαν ήδη αποσχισθεί από αυτόν, έτσι ώστε νά είναι αδύνατος πλέον χειροτονία νέων Αρχιερέων πού πρέπει νά γίνεται από τρείς, ή, σέ ανάγκη, οπωσδήποτε δύο, μέ αποτέλεσμα τό Παλαιό νά βρεθεί καί πάλι ακέφαλο...
Πρό τού αδιεξόδου αυτού κατέφυγαν στούς Αρχιερείς τής Ρωσσικής Εκκλησίας τής Διασποράς ( μέ έδρα τήν Αμερική, λόγω τού Κομμουνισμού στήν Ρωσία ), καί έτσι τό 1962 χειροτόνησαν τόν δεύτερο Αρχιεπίσκοπό τους, τόν Ακάκιο Παππά αλλά καί άλλους επισκόπους όπως τόν Γαρδικίου Αυξέντιο, τόν Σαλαμίνος Γερόντιο, κλπ
Τρίτος Αρχιεπίσκοπος, μετά τόν θάνατο τού Ακακίου, εξελέγη ό Αυξέντιος Πάστρας, ό οποίος καθαιρέθηκε τό 1985.
Τέταρτος Αρχιεπίσκοπος ανεδείχθη  ό Χρυσόστομος Β΄( Κιούσης ), ο οποίος μέχρι σήμερα προϊσταται τής Εκκλησίας τών παλαιοημερολογητών.
Σύμφωνα μέ παλαιότερες εκτιμήσεις  ο αριθμός τών ακολουθούντων τήν  Εκκλησία ΓΟΧ  Ελλάδος  πρέπει νά είναι γύρω στίς 500.000 άτομα, σύν 100.000 ανεξάρτητους οπαδούς κατανεμημένους σέ διάφορα  σχήματα αντιτιθέμενα πολλές φορές μεταξύ τους, κυρίως σέ  διαφορές, τίτλων καί αξιωμάτων...
Δύο, βασικοί διαχωρισμοί.
Θέλοντας νά δώσουμε μία σαφή εικόνα τής καταστάσεως όπως σήμερα έχει διαμορφωθεί στό Παλαιοημερολογιτικό κίνημα, μέσα από διαιρέσεις καί αντιθέσεις ακόμη καί μεταξύ τους, θά λέγαμε, ότι δύο είναι οί βασικές, μεγάλες ομάδες του. 
Ή πρώτη ομάδα, έχει σχέση μέ τόν Αγιορείτικο Παλαιοημερολογιτισμό τών 19 Μεγάλων Ιερών Μονών τού Αγίου Όρους, πού δέχεται τήν Εκκλησία τής Ελλάδος καί τά επίσημα Πατριαρχεία, καί συλλειτουργεί μαζί τους. 
Καί ή δεύτερη ομάδα, τών λεγομένων ζηλωτών ( φανατικών κατά άλλους), πού μέ κεντρικό πυρήνα, στό  Άγιο Όρος τήν Μονή Εσφιγμένου, εξακολουθεί νά δίνει έναν  ιδιότυπο  αγώνα σήμερα, αρνούμενη τήν μνημόνευση τού Ορθοδόξου Πατριάρχου Κωνσταντινουπόλεως στόν οποίον πνευματικώς υπάγεται, μέχρις ότου αυτός, σταματήση τίς συμπροσευχές μέ τούς αιρετικούς, πού οί αρχαίοι Ιεροί κανόνες απαγορεύουν. 
Οί λεγόμενοι ζηλωτές,  συνεργάζονται πνευματικώς στόν κόσμο, μέ τίς παρακάτω συγκεκριμένες παρατάξεις, πού είναι:
Οί Ματθαιϊκοί.
Εκτός από τήν Εκκλησία τών Παλαιοημερολογητών, καί τήν  Εκκλησία ΓΟΧ Ελλάδος, ή σημαντικότερη καί πολυαριθμότερη παράταξη σήμερα είναι τών Ματθαιϊκών.
Τό 1937, ένας παλαιοημερολογίτης επίσκοπος, ό Βρεσθένης Ματθαίος Καρπαθάκης, ήλθε σέ διάσταση μέ τόν Αρχιεπίσκοπο πρώην Φλωρίνης Χρυσόστομο ( όπως είδαμε παραπάνω) μέ αποτέλεσμα νά διασπασθούν σέ " Φλωρινικούς" καί σέ "Ματθαιϊκούς " .
Ό Ματθαίος Καρπαθάκης ήταν Αγιορείτης μοναχός καί μετά τό 1924 ήλθε στόν κόσμο, γιά νά διαφωτίσει τούς πιστούς γιά τούς κινδύνους τής Ορθοδοξίας από τήν αλλαγή τού ημερολογίου. Τό 1927 ίδρυσε στήν Κερατέα Αττικής τό  γνωστό γυναικείο μοναστήρι μέ 400 περίπου μοναχές τότε ( καί γύρω στίς 200 σήμερα), καθώς καί τό ανδρικό μοναστήρι τής Μεταμορφώσεως Κερατέας, μέ 100 μοναχούς σήμερα.
Αλλά δυστυχώς καί εδώ υπήρξαν νέες διαφορές καί νέες εσωτερικές διενέξεις...
Οί Ενιστάμενοι.
Τό 1986 ή Εκκλησία τού παλαιού, καθήρεσε τόν τότε δικό της επίσκοπο  Ωρωπού,  Κυπριανό Κουτσούμπα, ο οποίος όμως νωρίτερα είχε καθαιρεθεί γιά εκκλησιολογικές διαφορές, αλλά όχι καί γιά λόγους ηθικής, καί από τήν Εκκλησία τού Νέου ημερολογίου πού πρίν ανήκε...
Ό επίσκοπος Κυπριανός Κουτσούμπας αρνούμενος νά δεχθεί τήν καθαίρεσή του, ίδρυσε δική του παράταξη, τήν " Εκκλησία τών Ενισταμένων " ( τών διαφωνούντων δηλαδή ), ή οποία στίς θέσεις πλησιάζει περισσότερο σήμερα τό νέο ημερολόγιο, καί έχει  τήν γνωστή Μονή στά Χασιά-Φυλή Αττικής, όπου διαβάζονται μαγεμένοι καί δαιμονισμένοι...
Οί ανεξάρτητοι χειροτονημένοι , καί οί χειροτονημένοι από τόν ...εαυτό τους !
Κατά καιρούς δημιουργήθηκαν καί άλλες ανεξάρτητες παρατάξεις επισκόπων, όπως τού Αττικής Ακάκιου, τού Κυκλάδων Γαβριήλ, τού Καναδά Ακάκιου, τού  Αιολίας Γερμανού, κλπ
Πρέπει νά σημειωθεί πώς σήμερα, λόγω ασάφειας κάποιων νόμων, πολλοί εκμεταλεύονται τήν κατάσταση αυτή, αλλά καί τό πλήθος τών αποσχιστικών διαιρέσων, καί παρουσιάζονται ώς Παλαιοημερολογίτες, χωρίς νά έχουν καμμία χειροτονία, καί χωρίς νά ανήκουν Εκκλησιαστικώς πουθενά, παρά μόνο στόν εαυτό τους...
Παρακολουθώντας κανείς όλη αυτή τήν αναστάτωση πού από μία αστρονομική βελτίωση ( επιφανειακώς τουλάχιστον )  προέκυψε, έρχεται σέ εύλογη απορία γιά τό, άν άξιζε τελικά αυτή ή αλλαγή νά ενσωματωθεί καί στήν Εκκλησία...
Εκ πρώτης όψεως ή απορία είναι εύστοχη, όμως υπήρχε καί μιά άλλη " προέκταση - στόχος " σέ βάθος χρόνου, κι΄ εκεί ακριβώς απέβλεπε ή μεγάλη αλλαγή...
Ή ημερολογιακή διαφορά τών 13 ημερών, αμελητέα εκ πρώτης όψεως άν επρόκειτο γιά μία Διεθνή σύγκλιση συναλλαγών καί Διπλωματίας, καθώς περνούσαν τά χρόνια έδειχνε αμυδρά στήν αρχή καί καθαρά μετέπειτα, πού τελικά πηγαίναμε...
Υπήρχε λοιπόν ένας "απώτερος στόχος" γιά τό μέλλον, μιά καί πάρα πολλές αλλαγές πού συμβαίνουν στά έθνη, γίνονται μέ μακρυπρόθεσμο σχεδιασμό γιά τό τελικό αποτέλεσμα πού είναι καί τό ζητούμενο...
Σήμερα, φαίνεται καθαρά, ότι αυτή ή Αστρονομική διαφορά πού αρχικά κάποιοι επικαλέσθηκαν, ήταν τό πρόσχημα προσεγγίσεως τής Παπικής "εκκλησίας" πρός τήν Ορθόδοξη Εκκλησία τής Ανατολής, καί ακολούθως ή αφομοίωσή της...
Όμως, αυτή ή προσέγγιση, χωρίς ουσιαστική αλλαγή καί κατάργηση τών νεωτεριστικών αλλαγών τού Παπισμού πού αποσχίσθηκε μόνος του από τήν Ορθόδοξη Εκκλησία τής Ανατολής τό 1054, θά είναι στήν ουσία μία δηλητηρίαση καί αιρετικοποίηση καί τής Ορθοδοξίας, καί μία ακύρωση τής σωτηρίας τών ψυχών τών πιστών της.
Κι΄ αυτό, γιατί ό Παπισμός σήμερα, ευρισκόμενος εκτός Αποστολικής συνέχειας μετά τό σχίσμα τού 1054, καθώς καί διακοπής τής  διά χειροτονιών Ορθοδόξου διαδοχής ( από γενεά σέ γενεά), στερείται ουσιαστικά σήμερα τής ιερωσύνης καί τής εν Χριστώ εγκυρότητας σύμφωνα μέ τά όσα ό Χριστός, οί Άγιοι Απόστολοι, καί οί  Οικουμενικές σύνοδοι μάς άφησαν νά τηρούμε...
Αυτή λοιπόν ή διαφορά τών 13  ημερών, αμελητέα ίσως επιφανειακώς, υπήρξε ή αρχή τού διχασμού τής Εκκλησίας στήν Ελλάδα, πού επιδεινώθηκε θεαματικά όταν τά τελευταία χρόνια ή Εκκλησία τών ΓΟΧ θέλοντας νά διασφαλιστεί από  διαροές οπαδών της πρός τό Νέο Ημερολόγιο, προχώρησε σέ μία απαράδεκτη δογματικά καί θεολογικά ενέργεια, χαρακτηρίζοντας τά μυστήρια τού Νέου ημερολογίου άκυρα, ψευδή, καί ανυπόστατα, καί συντάσσοντας τό 95%  τών πιστών στήν Ελλάδα, ίσο μέ τούς Παπικούς καί τούς Προτεστάντες...
Ή ενέργεια αυτή, πού καλλιεργήθηκε συστηματικά εξ΄ αφορμής καί τών απαράδεκτων Οικουμενιστικών συμπροσευχών ( υπό τό πρόσχημα τής " ειρήνης καί τής αγάπης "), μέ αιρετικούς αλλά καί αλλόθρησκους,  ανωτάτων στελεχών τής Ορθοδοξίας,  απέκοψε τελικά τίς γέφυρες γιά μία εσωτερική, όπως πρίν τό 1924, ευλογημένη ενότητα...
Άς ελπίσουμε, προσευχόμενοι πάντα στόν Χριστό, νά υπάρξει ταπείνωση, μετάνοια, καί συνδιαλλαγή, αμφοτέρων τών πλευρών, στίς κρίσιμες ημέρες πού περνάμε...
Κι΄ ακόμη, άς προσευχηθούμε  νά εκλείψουν, 
από τήν μία πλευρά, οί αυθαίρετες ερμηνείες καί δογματικές ακρότητες  όπως, ότι " μόνο οί Παλαιοημερολογίτες σώζονται καί ότι όλοι οί άλλοι κολάζονται...", ότι " τά μυστήρια τού Νέου ημερολογίου είναι άκυρα..." κλπ, 
αλλά καί, 
από τήν άλλη πλευρά, ότι " όλοι οί Παλαιοημερολογίτες είναι σχισματικοί, δέν έχουν  ιερωσύνη, δέν έχουν αγάπη, καί άλλα γενικευμένα καί παρόμοια... 
Καί άς έλθουμε σέ συνδιαλλαγή,  πρίν φθάσουν τά  μεγάλα προφητευμένα δεινά πού θά μάς αλωνίσουν όλους, καί  θά συνταράξουν τήν ανθρωπότητα...

Αρχιμανδρίτης  Φιλόθεος Ζερβάκος.  Άγιος σήμερα στήν συνείδηση τού λαού ! 

Παραθέτουμε παρακάτω μία ενδεικτική επιστολή τού παλαιού ηγουμένου τής Μονής Λογγοβάρδας στήν Πάρο, π.Φιλοθέου Ζερβάκου ( +1980 ), πού ήταν Παλαιοημερολογίτης καί ό ίδιος στήν αυστηρή καί άβατη γιά γυναίκες Ιερά μονή, γιά ολόκληρες δεκαετίες... 
Μέ τήν επιστολή αυτή, δέν θέλουμε νά δείξουμε ότι όλοι οί Παλαιοημερολογίτες είναι τής ίδιας αναφερομένης κατάστασης,( αντιθέτως οί περισσότεροι είναι αξιόλογοι άνθρωποι ), αλλά νά επισημάνουμε, τό τί μπορεί νά συμβεί σέ κάθε Χριστιανό υπό τό "δεξιό" πρόσχημα τής Ορθοδοξίας καί ευσέβειας...
---------------------
Αγαπητέ μου καί προσφιλέστατε κύριε Α..., χαίρετε εν Κυρίω.
Έλαβα τήν από 17/30-8-75 επιστολή σας καί σάς γράφω σήμερα, άν καί είμαι Γέρων καί άρρωστος.
Τό Παλαιό Ημερολόγιο γιά τό οποίο μέ ρωτάτε, τό εθέσπισαν οί 318  Άγιοι καί Θεοφόροι Πατέρες τής Εκκλησίας στήν Πρώτη Οικουμενική Σύνοδο, καί τό επικύρωσαν καί όλες οί άλλες πού ακολούθησαν, γιά 16 περίπου αιώνες, μέχρι τό 1923.
Τό 1923 λοιπόν, " ό μή διά τής θύρας εισελθών είς τήν αυλήν τών προβάτων, αλλά αλλαχόθεν..." παρανόμως, καί διά τής πολιτικής εξουσίας τών Αγγλογάλλων,  Οικουμενικός Πατριάρχης Μελέτιος Μεταξάκης, κατήργησε παρανόμως τό Πάτριον Ορθόδοξον ημερολόγιον καί εισήγαγε τό Παπικόν...

Οικουμενικός Πατριάρχης Μελέτιος Μεταξάκης. Δίχασε τήν Ορθόδοξη Εκκλησία, καί τούς καρπούς τού διχασμού τούς γευόμαστε μέχρι σήμερα. Άραγε θά βρήκε ανάπαυση η ψυχή του; 

Ή παράνομος αυτή εισαγωγή τού Νέου Παπικού ημερολογίου, κατήργησε περιοδικώς, τήν υπό τών Αγίων Αποστόλων ορισθείσα νηστεία πού αρχίζει μετά τήν Κυριακή τών αγίων Πάντων καί τελειώνει τήν εορτή τών Αγίων Αποστόλων, καί περιόρισε τίς ημέρες σέ ελάχιστες, μέχρι καί μηδενικές...
Ό κορυφαίος τών Αγίων Αποστόλων Παύλος, τό στόμα αυτό τού Χριστού, στήν πρός Γαλάτας επιστολή του, κεφ. Α΄9 , γράφει, ότι " άν κάποιος σάς λέει διαφορετικά από όσα εμείς σάς έχουμε ειπεί καί έχετε παραλάβει, άς είναι αναθεματισμένος καί ξεκομμένος από τόν Θεό..."
Αλλά καί όλες οί Σύνοδοι δίνουν πλήθος αφορισμών στούς καταφρονητές τών Ιερών Παραδόσεων.
Άς ίδωμεν όμως καί περί τών Παλαιοημερολογητών καί τών Γνησίων Ορθοδόξων Χριστιανών  ( Γ.Ο. Χ, όπως αποκαλούνται ).
Γνήσιος Ορθόδοξος Χριστιανός είναι εκείνος ό Χριστιανός πού έχει θερμή πίστη στόν αληθινό Θεό, αγάπη ολόψυχο καί από τήν καρδιά του στόν Θεό καί στόν συνάνθρωπό του, καί αληθινή πραότητα καί ταπείνωση.
Όταν απέστειλε ό Χριστός τούς μαθητές του στόν κόσμο, τούς είπε: "πορευθέντες είς τόν κόσμον άπαντα, κηρύξατε τό Ευαγγέλιον πάση τή κτίσει"
Κηρύξατε, τό Ευαγγέλιο, τούς είπε. Δέν τούς είπε, κηρύξατε τό Παλαιό Ημερολόγιον!
¨Ό πιστεύσας καί βαπτισθείς, σωθήσεται".
Ό πιστεύσας καί βαπτισθείς είς τό όνομα τού Πατρός, καί τού Υιού, καί τού Αγίου Πνεύματος, όχι ό βαπτισθείς είς τό Παλαιό Ημερολόγιο, σωθήσεται !!!
Ό δέ Ιωάννης ό Ευαγγελιστής σημειώνει:
"ό Θεός αγάπη εστίν καί ό μένων εν τή αγάπη, εν τώ Θεώ μένει, καί ό Θεός έν αυτώ"
Δέν είπε, ότι τό Παλαιό Ημερολόγιο είναι Θεός, καί ότι ό μένων έν τώ Παλαιώ ημερολογίω, εν τώ Θεώ μένει..."
Οί Παλαιοημερολογίτες, όχι ευτυχώς όλοι, αλλά δυστυχώς αρκετοί, φανατικοί καί ζηλωτές, παραδέχονται ότι, χωρίς τό Παλαιό δέν σωζόμαστε!!!


Μικρό δείγμα αυτών πού λέμε, είναι καί τά όσα παρακάτω διηγείται ό π. Αθανάσιος Γιουσμάς, πρωτοπρεσβύτερος.
Πριν καιρό, διηγείται,  είχα διαβάσει ένα βιβλίο μιας πλανεμένης ψυχής, της ονομαστής Mαγδαληνής Mοναχής, ηγουμένης μάλιστα ενός Mοναστηρίου κάποιων ξεκομμένων καί από τούς ίδιους τούς Παλαιοημερολογίτες, μοναχών στην Kοζάνη, γνωστή γιά τούς αναθεματισμούς καί τίς κατάρες της εναντίον ενός ταπεινού Αγίου τού αιώνος μας, τού Αγίου Νεκταρίου...
Μεταξύ άλλων έγραφε κι αυτό το τρομερό: 
«Φονιάς ή ανήθικος παπάς, μπορεί νά σού μεταδώσει Σώμα και Aίμα Xριστού καί νά σέ κοινωνήσει, αρκεί να είναι Παλαιοημερολογίτης. Nεοημερολογίτης όμως, όχι, ποτέ !!!»
O Σεβασμιότατος Mητροπολίτης μας π. Iάκωβος βρέθηκε κάποτε στο αεροδρόμιο μιας μεγαλούπολης. Eίδε πως μία μοναχή έψαχνε εναγωνίως στο πορτοφόλι της να βρει για κάποιο σοβαρό λόγο, ένα συγκεκριμένο κέρμα. O Mητροπολίτης μας, συμμεριζόμενος την ανησυχία της, της έδωσε εκείνος το κέρμα που αναζητούσε. 
H μοναχή το πήρε, ευχαρίστησε, αλλά δεν του φίλησε το χέρι, γιατί, όπως του είπε στη συνέχεια: 
«Aντιλήφθηκα πως είστε Nεοημερολογίτης κληρικός κι αν σας φιλήσω το χέρι, δεν θα πρέπει να κοινωνήσω για  6  ολόκληρους μήνες»! 
Mόνο αυτά τα δύο στοιχεία νομίζω πως αρκούν, για να δώσουν το μέγεθος της πλάνης και της προκατάληψης κάποιων ζηλωτών Παλαιοημερολογιτών σήμερα...

Ακούστε τώρα, ένα αληθινό καί φοβερό πού συνέβει στίς μέρες μου, στήν Σύρο.
Ήταν εκεί ένας Ιερομόναχος τού Παλαιού Ημερολογίου, πού θέλοντας νά δείξει τήν πίστη του, όχι στήν Ορθοδοξία αλλά στό ημερολόγιο, συμβούλευε τούς Χριστιανούς νά μή πηγαίνουν στίς Εκκλησίες, καί νά μή κοινωνάνε γιατί όλα αυτά είναι μαγαρισμένα αφού οί παπάδες φράγκεψαν...
Καλύτερα, τούς έλεγε, νά κάθεστε σπίτι σας νά γεμίζετε ένα ποτήρι κρασί καί  βουτώντας μέσα μία φέτα ψωμί νά τρώγετε καί νά πίνετε, παρά νά παίρνετε  τήν κοινωνία τών Νεοημερολογητών τήν οποίαν εγώ σιχαίνομαι, τήν βάζω κάτω, καί τήν πατάω...
Καί λέγοντας αυτά, πρόσθετε καί μία  φράση αισχρή, πού δέν γράφεται...
Ώ, τής μεγίστης ασεβείας καί παραφροσύνης τών ανθρώπων αυτών, τούς οποίους ανέχεται ό Θεός καί δέν τό καταλαβαίνουν...
Τόν παραπάνω ασεβή Ιερομόναχο, πού βλαστημούσε καί έβριζε τό Άγιο Σώμα καί Αίμα τού Σωτήρα Χριστού, ήλθε ή ώρα καί τόν παράλαβε κάποτε ή Θεία Δικαιοσύνη.
Εγκαταληφθείς από τήν δύναμη καί προστασία τού Χριστού περιέπεσε σέ απελπισία, καί σάν τόν Ιούδα προσπάθησε  μιά μέρα νά κρεμαστεί,  στόν πρόναο ενός ιδιόκτητου ναού πού είχε ( μιά καί τούς άλλους ναούς, τούς έλεγε μαγαρισμένους...)
Αλλά, ακόμη καί αυτή τήν στιγμή ό ελεήμων Θεός θέλησε νά τόν βοηθήσει, νά μή χάσει γιά πάντα τήν αιώνιο ψυχή του. Τού έστειλε άνθρωπο, Θεόσταλτο κυριολεκτικά, πού βλέποντάς τον νά προσπαθεί νά κρεμαστεί καί φωνάζοντας σέ βοήθεια τούς γείτονες  έκοψαν τό σχοινί καί τόν γλίτωσαν. Προσωρινά όμως...
Επειδή όμως, έστω καί έτσι, δέν μετανόησε ειλικρινά, στό τέλος παραφρόνησε. 
Τόν έκλεισαν σ΄ ένα άσυλο ανιάτων, έζησε γιά λίγο καιρό εκεί, καί όταν πλησίασε νά πεθάνει, ή ευσεβής Διευθύντρια  τού ιδρύματος κάλεσε ιερέα, γιά νά μή πεθάνει σάν τούς απίστους, ακοινώνητος.
Όταν ό ιερέας μπήκε στό δωμάτιο νά τόν κοινωνήσει είδε ένα φοβερό καί φρικτό θέαμα, όπως αργότερα μού διηγήθηκε:
Είδε τόν ασεβή καί υβριστή τής Αγίας Κοινωνίας Ιερομόναχο, νά τρώει τίς ακαθαρσίες του! 
Καί φυσικά δέν τόν κοινώνησε...
Τόν κήδεψε ό ίδιος αργότερα, καί όταν έγινε στά 3 χρόνια ή εκταφή του τόν βρήκε τελείως άλυτο, κατάμαυρο, καί βρωμερό, μέ στόμα ανοικτό καί τήν γλώσσα άλιωτη, νά κρέμεται έξω!!!
Ό Χριστός αγαπητέ μου, δέν μυκτηρίζεται καί δέν κοροϊδεύεται. Καί είναι φοβερό, μόνο καί νά πέσεις έτσι στά χέρια Του...
Καί αυτός, πού πρίν καυχόταν ώς Γνήσιος Ορθόδοξος ακολουθώντας τό Παλαιό Ημερολόγιο, κατακρίνοντας, αναθεματίζοντας, καί θεωρώντας κολασμένους από τώρα τούς Νεοημερολογήτες, πέθανε ό ίδιος μέ τέτοιο άθλιο θάνατο, τρώγοντας τίς κοπριές του!




Τό Νέο Ημερολόγιο είναι κακό, ( συνεχίζει ό π. Φιλόθεος ), γιατί παρανόμως το έβαλε ό τότε Πατριάρχης Μελέτιος Μεταξάκης. Όμως, ναί μέν καταργεί κατά περιόδους τήν νηστεία τών Αγίων Αποστόλων, δέν κατάργησε όμως ούτε τήν πίστη, ούτε τά δόγματα, ούτε τίς εορτές τών Αγίων έστω καί άν αφαίρεσε τίς 13 ημέρες διαφοράς. Είναι ακόμη κακό, γιατί προξένησε τόν μεγάλο αυτό, αδελφικό διχασμό...
Από τήν άλλη πλευρά τώρα, οί Παλαιοημερολογίτες γιά νά φυλάξουν τό παλαιό, υπέπεσαν σέ πολλές καί χειρότερες πλάνες τών Νεοημερολογιτών. Κατάργησαν πρίν από όλα τήν μεγάλη εντολή τής αγάπης. 
Διαιρέθηκαν  καί οί ίδιοι σέ πολλά κόμματα   φθάνοντας στό σημείο νά ξαναβαπτίζονται, υβρίζοντας ακόμη καί τήν Αγία κοινωνία τού Χριστού ότι δέν είναι πραγματική, γιατί τό Νέο, λένε, είναι αιρετικό καί δέν έχουν οί κληρικοί του Ιερωσύνη !!! 
Γιά όλα αυτά λοιπόν, αρμόζει νά ακολουθήσετε " τό μή χείρον, βέλτιστον..." , καί από τά δύο κακά, τό λιγώτερο...
Κλείνοντας τήν παρούσα επιστολή εύχομαι πατρικώς όπως ό Πανάγαθος Θεός σέ διαφυλάξει από τίς πολύπλοκες παγίδες τού Σατανά, δεξιές καί αριστερές...
Προσεύχου εκτενώς, όπως ό Κύριος φωτίσει καί επιστρέψουν πάντες στό παλαιό ημερολόγιο, μέ αγάπη όμως, μέ ειρήνη, αλλά καί ταπείνωση, γενόμενοι αληθώς μία Ποίμνη καί μέ ένα Ποιμένα, σύμφωνα καί μέ τόν λόγο τού Ευαγγελίου.
Μετά πατρικής αγάπης καί ευχών εγκαρδίων
Αρχιμανδρίτης Φιλόθεος Ζερβάκος ( + )
( περιοδικό " Όσιος Φιλόθεος  Πάρου" , τεύχος 13, " Ορθ. Κυψέλη" , Θεσ/κη,2005)


---------------------
Τό θέμα τού ημερολογίου απασχολούσε πολύ τον Γέροντα. Πονούσε για το χωρισμό και προσευχόταν. Λυπόταν για τις παρατάξεις των παλαιοημερολογιτών που είναι ξεκομμένες σαν τα κλήματα από την Άμπελο, και δεν έχουν κοινωνία με τα Ορθόδοξα Πατριαρχεία και τις κατά τόπους αυτοκέφαλες Ορθόδοξες Εκκλησίες.
Μερικές τέτοιες ενορίες στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη ενώθηκαν μάλιστα καθ’ υπόδειξή του με την Εκκλησία, κρατώντας όπως ήθελαν το παλαιό ημερολόγιο.
Έλεγε, λοιπόν ο Γέροντας: «Καλό θά ήταν να μην υπήρχε αυτή η εορτολογική διαφορά, αλλά όμως δεν είναι θέμα πίστεως !». 
Στις ενστάσεις ότι το νέο ημερολόγιο το έκανε Πάπας, απαντούσε: 
«Το νέο ημερολόγιο το έκανε ένας Πάπας και το παλιό ένας ειδωλολάτρης», εννοώντας τον τότε αυτοκράτορα Ιούλιο Καίσαρα. 
Για να φανεί καλύτερα η τοποθέτηση του Γέροντα στο θέμα του ημερολογίου, παρατίθεται στη συνέχεια μια σχετική μαρτυρία:
Ορθόδοξος Έλληνας με την οικογένειά του ζούσε χρόνια στην Αμερική. Είχε όμως σοβαρό πρόβλημα. Ο ίδιος ήταν ζηλωτής (παλαιοημερολογίτης), ενώ η γυναίκα και τα παιδιά του ήταν με το νέο ημερολόγιο. «Δεν μπορούσαμε να γιορτάσουμε μια γιορτή σαν οικογένεια μαζί», έλεγε αργότερα.... 
«Αυτοί είχαν Χριστούγεννα, εγώ του Αγίου Σπυρίδωνος. Εγώ Χριστούγεννα, αυτοί του Αϊ-Γιαννιού. Και αυτό ήταν το λιγότερο. Το χειρότερο ήταν το να σού λένε, όπως μας δίδασκαν, ότι οι νεοημερολογίτες είναι αιρετικοί και θα κολασθούν. Μικρό πράγμα είναι να ακούς συνέχεια ότι η γυναίκα σου και τα παιδιά σου πρόδωσαν την πίστη τους, πήγαν με τον Πάπα, τα μυστήριά τους δεν έχουν χάρη, κλπ. 
Ώρες συζητούσαμε με τη γυναίκα μου, αλλά άκρη δε βρίσκαμε. Για να πω όμως την αλήθεια, κάτι δε μου άρεσε και στους Παλαιοημερολογίτες. Ιδίως όταν έρχονταν κάποιοι δεσποτάδες και μας μιλούσαν. Δέν μιλούσαν με αγάπη και με πόνο για τους πλανεμένους (όπως τους θεωρούσαν) νεοημερολογίτες. Αλλά θαρρείς πως είχαν ένα μίσος και χαίρονταν, όταν έλεγαν ότι "αυτοί, οί Νεοημερολογίτες, θα κολασθούν...."
  Ήταν πολύ φανατικοί. Όταν τελείωνε η ομιλία τους, ένιωθα μέσα μου μια ταραχή. Έχανα την ειρήνη μου. Όμως, ούτε σκέψη να φύγω από την παράδοσή μας. Πήγαινα να σκάσω. Σίγουρα θα πάθαινα κάτι από τη στενοχώρια. Σ’ ένα ταξίδι μου στην Ελλάδα, είπα τον προβληματισμό μου στον ξάδερφό μου Γιάννη. 
Εκείνος μου μίλησε για κάποιον γέροντα Παΐσιο. Αποφασίσαμε να πάμε στο Άγιον Όρος,  να τον συναντήσω. Φθάσαμε στην «Παναγούδα». Ο Γέροντας μας κέρασε με γελαστό πρόσωπο και με έβαλε να καθήσω δίπλα του. Τα είχα χαμένα. Ένιωθα, όπως μου συμπεριφερόταν, σα να με γνώριζε από καιρό, σα να ήξερε τα πάντα για μένα. 
«Πώς τα πας με τ’ αυτοκίνητα εκεί στην Αμερική;», μέ ρώτησε. Ήταν η πρώτη κουβέντα του. Σάστισα. Ξέχασα να αναφέρω πως η δουλειά μου ήταν στους χώρους σταθμεύσεως αυτοκινήτων, και φυσικά όλο με αυτοκίνητα ασχολούμουν.
«Καλά τα πάω», ήταν το μόνο που μπόρεσα να ψελλίσω, κοιτώντας σα χαμένος το Γέροντα. «Πόσες Εκκλησίες έχετε εκεί που μένεις»; 
«Τέσσερις», απάντησα και δεύτερο κύμα έκπληξης με κατέλαβε. «Με το παλιό ή με το νέο»; Ήρθε ο τρίτος κεραυνός, που όμως, αντί να μεγαλώσει τη σαστιμάρα μου, κάπως με εξοικείωσε, με ...προσγείωσε, θα έλεγα, με το χάρισμα του Γέροντα. 
«Δυο με το παλιό και δυο με το νέο», του αποκρίθηκα. «Εσύ πού πας»; «Εγώ με το παλιό και η γυναίκα μου με το νέο», απάντησα. «Κοίτα. Να πας κι εσύ εκεί που πηγαίνει και η γυναίκα σου», μου είπε με μια αυθεντικότητα, και ετοιμαζόταν να μου δώσει εξηγήσεις... 
Αλλά για μένα το θέμα είχε πιά τελειώσει ! Δέν χρειαζόμουν εξηγήσεις και επιχειρήματα. Κάτι το ανεξήγητο συνέβη μέσα μου, κάτι το θεϊκό. Ένα βάρος έφυγε και τινάχτηκε μακριά μου. Όλα τα επιχειρήματα και όλες οι απειλές και οι αφορισμοί για τους νεοημερολογίτες, που χρόνια άκουγα, εξατμίστηκαν. 
Ένιωθα τη χάρη του Θεού που μέσω του Αγίου του, δρούσε επάνω μου και με πλημμύριζε με μια ειρήνη που χρόνια αναζητούσα. Η κατάσταση που ζούσα θα εκδηλώθηκε στο πρόσωπό του...
Καί αυτό μάλλον, έκανε τον Γέροντα να σταματήσει για λίγο. Αλλά έπειτα συνέχισε με μερικές εξηγήσεις. Ίσως για να τις λέω σε άλλους. Ίσως και για να τις χρησιμοποιήσω για τον εαυτό μου σε καιρό πειρασμού, όταν θα περνούσε εκείνη  η ουράνια κατάσταση.
«Και εμείς βέβαια εδώ στο Άγιον Όρος με το παλιό πάμε. Αλλά είναι άλλη περίπτωση. Είμαστε ενωμένοι με την Εκκλησία, με όλα τα Πατριαρχεία, και μ’ αυτά που έχουν το νέο ημερολόγιο και μ’ αυτά που έχουν το παλιό ημερολόγιο. Αναγνωρίζομε τα μυστήριά τους και αυτοί τα δικά μας. Οι ιερείς τους συλλειτουργούν με τους ιερείς μας. Ενώ αυτοί οι καημένοι ξεκόπηκαν... 
Όμως, οί περισσότεροι Παλαιοημερολογίτες και ευλάβεια έχουν και ακρίβεια και αγωνιστικότητα και ζήλο Θεού. Μόνο που είναι αδιάκριτος ζήλος, «οι κατ’ επίγνωσιν». 
Άλλοι από απλότητα, άλλοι από αμάθεια, άλλοι από εγωισμό, παρασύρθηκαν. Θεώρησαν τις 13 μέρες θέμα δογματικό και όλους εμάς πλανεμένους, και έφυγαν από την Εκκλησία. Δεν έχουν κοινωνία ούτε με τα Πατριαρχεία και τις Εκκλησίες που πάνε με το νέο, αλλά ούτε και με τα Πατριαρχεία και τις Εκκλησίες που πάνε με το παλιό, γιατί δήθεν μολύνθηκαν από την επικοινωνία με τους νεοημερολογίτες... 
Και όχι μόνον αυτό ! Και αυτοί οι λίγοι που έμειναν, έγιναν, δεν ξέρω και εγώ, από πόσα κομμάτια. Και όλο και κομματιάζονται και αλληλοαναθεματίζονται και αλληλοαφορίζονται και αλληλοκαθαιρούνται. 
( Άν ήταν πράγματι τού Θεού αυτά πού κάνουν, θά έφταναν άραγε νά γίνουν αναμεταξύ τους δέκα κομμάτια; Δέν τό καταλαβαίνουν αυτό, ότι κάτι πάει στραβά, παρ΄ όλη τήν "τήρηση τής αρχαίας παράδοσης", όπως λένε...)
Δεν ξέρεις πόσο έχω πονέσει και πόσο έχω προσευχηθεί γι’ αυτό το θέμα, έλεγε ό Γέροντας. Χρειάζεται να τους αγαπάμε και να τους πονάμε και όχι να τους κατακρίνουμε. Πρέπει να προσευχόμαστε γι’ αυτούς, να τους φωτίσει ο Θεός, και αν τύχει καμιά φορά και μας ζητήσει κανείς με καλή διάθεση βοήθεια, να λέμε καί καμιά κουβέντα».
Πέρασαν πάνω από πέντε χρόνια από την κοίμηση του Γέροντα. Καί μιά μέρα  ήλθε στην «Παναγούδα» να ευχαριστήσει μεταθανάτια έστω, τον Γέροντα, γιατί έκτοτε βρήκε την πνευματική, αλλά και την οικογενειακή του σωτηρία και με δάκρυα στα μάτια διηγήθηκε όλα τα παραπάνω...
Ό Γέροντας μέ την αγάπη, την προσευχή και την διάκρισή του, γνώριζε πότε να μιλά, πώς να ενεργεί και να βοηθά αθόρυβα τη μητέρα Εκκλησία, αποφεύγοντας τα άκρα και θεραπεύοντας πληγές που ταλαιπωρούν το σώμα της Εκκλησίας και σκανδαλίζουν τους πιστούς.




Γέρων  Ιωσήφ ο σπηλαιώτης


Όταν άλλαξε το ημερολόγιον και η Εκκλησία ακολούθησε το νέον ημερολόγιον, το Άγιον Όρος, ένεκα της παραδόσεως διετήρησε την χρήσιν του παλαιού ημερολογίου, χωρίς όμως να διακόψη καί την επικοινωνίαν και εξάρτησίν του από το Οικουμενικόν Πατριαρχείον Κωνσταντινουπόλεως.
ζηλωτές'', εξ αιτίας της αλλαγής του ημερολογίου διέκοψαν την πνευματικήν επικοινωνίαν τους με το Πατριαρχείον και το υπόλοιπο Άγιο Όρος. Δεν συμμετείχον εις τα Λειτουργίας, τας πανηγύρεις, ούτε και επικοινωνούσαν με τους υπόλοιπους πατέρας.

Μερικοί αγιορείτες μοναχοί, αυτοτιτλοφορούμενοι ''
Ο Γέροντας Ιωσήφ ελυπείτο πολύ δι’ αυτήν την κατάστασιν. 
Με πολύ πόνον έκρουε την θύραν του θείου ελέους και ο Πανάγαθος Θεός δεν παρέβλεψε την ταπεινήν δέησίν του.





Εις την έντονην αυτήν προσευχήν, διηγείται ο μακάριος Γέροντας Ιωσήφ, με επήρε ο ύπνος. 

"Τότε βρέθηκα ξαφνικά μόνος μου, επάνω εις ένα μικρό κομμάτι βράχου του Αγίου Όρους, μέσα εις την θάλασσαν, που ταλαντευόταν από στιγμή σε στιγμή να βυθισθεί καί νά μέ πνίξει...

Τρόμαξα και σκέφτηκα, ότι αφού αυτό αποκόπηκε από το σύνολον και ταλαντεύεται, σε λίγο θα βυθισθή και εγώ θα χαθώ. 

Τότε με ένα δυνατόν πήδημα βρέθηκα εις το σταθερόν μέρος του βουνού. 

Πράγματι, το μικρόν κομμάτι του βράχου που ευρισκόμουν, το κατέπιε η θάλασσα και εγώ εδόξασα τον Άγιον Θεόν, που με έσωσεν από τον όλεθρον!

Αμέσως συνέδεσα το όνειρον με το θέμα που με απασχολούσε και παρακαλούσα Τον Κύριον, ώστε να μη με αφήσει να πλανηθώ εις την κρίσιν μου''. 

Τότε, άκουσα μία Θεία φωνή να μού λέγει: 

''Η Εκκλησία ευρίσκεται εις το Οικουμενικόν Πατριαρχείον Κωνσταντινουπόλεως''.

Αυτό συνετέλεσε στήν επιστροφή τού Γέροντος Ιωσήφ μαζί μέ τους άλλους  Αγιορείτες Πατέρες, αφήνοντας τούς ακραίους ζηλωτές...


Όμως, όσον διάστημα ήταν με τους ζηλωτές έβλεπε κάτι σάν κάλυμμα μπροστά του, το οποίον τον εμπόδιζε να βλέπει ευκρινώς την θείαν Χάριν. Το κάλυμμα αυτό έφυγε, όταν ό ίδιος επανήλθεν εις την ζώσαν Εκκλησίαν τού Αγιορείτικου Παλαιού Ημερολογίου, απομακρυνόμενος οριστικά από τούς ζηλωτές....
 
 
  (Πνευματικαί εμπειρίαι Γέροντος Ιωσήφ του Ησυχαστού – ΙΕΡΑ ΜΟΝΗ ΚΑΡΑΚΑΛΛΟΥ ΑΓΙΟ ΟΡΟΣ)
Έκδοσις ''ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΚΥΨΕΛΗ'' 2005. (σελ. 200).

Αλλά καί ό γνωστός Αγιορείτης πνευματικός  παπα Εφραίμ ο Κατουνακιώτης διηγείτο, ότι έβλεπε πάντοτε την θείαν Χάριν εις την Θείαν Λειτουργίαν να καθαγιάζει τα Τίμια Δώρα, σε Σώμα και Αίμα του Χριστού. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου