Τετάρτη 17 Οκτωβρίου 2012

Έναρξη εργασιών της ΚΔ΄ Πανορθόδοξης Συνδιάσκεψης Εντεταλμένων Ορθοδόξων Εκκλησιών και Ιερών Μητροπόλεων για θέματα αιρέσεων και παραθρησκείας



Υπό την αιγίδα του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Αθηνών και Πάσης Ελλάδος κ. Ιερωνύμου, με φορέα διοργανώσεως την Συνοδική Επιτροπή επί των Αιρέσεων, με την φιλοξενία του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Θεσσαλονίκης κ. Ανθίμου, και με τη συμμετοχή Εντεταλμένων δέκα Ορθοδόξων Εκκλησιών και εβδομήντα πέντε Ιερών Μητροπόλεων της Εκκλησίας της Ελλάδος, της Κρήτης και της Δωδεκανήσου, άρχισε χθές, 15η Οκτωβρίου ε.έ., στο Εκπαιδευτικό και Πολιτιστικό Ίδρυμα «Άγιος Γρηγόριος Παλαμάς»,
τις εργασίες της η «ΚΔ΄ Πανορθόδοξος Συνδιάσκεψις Εντεταλμένων Ορθοδόξων Εκκλησιών και Ιερών Μητροπόλεων δια θέματα αιρέσεων και παραθρησκείας», με θέμα: «Η ελπίδα της Ορθοδόξου Εκκλησίας για την αιωνιότητα και οι πλάνες των “εσχατολογικών αιρέσεων”», υπό την Προεδρία του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Θεσσαλονίκης κ. Ανθίμου, Προέδρου της Συνοδικής Επιτροπής επί των Αιρέσεων.

Τον αγιασμό τέλεσε ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Λαγκαδά κ. Ιωάννης, εκπροσωπών τον Σεβασμιώτατον Μητροπολίτην Θεσσαλονίκης κ. Άνθιμον και στη συνέχεια χαιρέτησε την Συνδιάσκεψη ο Πανοσιολογιώτατος Αρχιμανδρίτης κ. Δαβίδ, Αρχιερατικός Επίτροπος της Ι. Μητροπόλεως Θεσσαλονίκης. Ακολούθως αναγνώσθηκαν τα μηνύματα των Προκαθημένων των Ορθοδόξων Εκκλησιών.

Τέλος, κήρυξε την έναρξη των εργασιών της Συνδιασκέψεως ο Πανοσιολογιώτατος Αρχιμανδρίτης κ. Δαβίδ.

Στην εναρκτήρια τελετή παρέστησαν ο Σεβασμιώτατος Αρχιεπίσκοπος Κρήτης κ. Ειρηναίος και οι Σεβασμιώτατοι Μητροπολίτες: Γλυφάδας κ. Παύλος, Κυθήρων κ. Σεραφείμ, Αιτωλοακαρνανίας κ. Κοσμάς και Πτολεμαΐδος κ. Προτέριος (Πατριαρχείου Αλεξανδρείας).

Στο μήνυμά του προς την Συνδιάσκεψη ο Μακαριώτατος Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμος, μεταξύ των άλλων, υπογράμμισε και τα εξής:
«Η άσαρκος παρουσία του Θεού Λόγου στην Παλαιά Διαθήκη στις διάφορες Θεοφάνειες και η ένσαρκος παρουσία Του στην Καινή Διαθήκη, ταυτοχρόνως με τη ζωογόνο παρουσία του Παναγίου Πνεύματος, αισθητοποιούν την παρουσία των εσχάτων ως βιούμενη πραγματικότητα στο ιστορικό ενταύθα ως “αρραβώνα του Πνεύματος” (Β΄ Κορ. 1, 22).

Σε αντίθεση προς τον ορθόδοξο εκκλησιαστικό τρόπο κατανοήσεως των εσχάτων, δεν είναι υπερβολικό να υποστηρίξουμε, ότι η εσχατολογία υπήρξε ο κατ’ εξοχήν χώρος, όπου ήδη από τα χρόνια του αρχαίου χιλιασμού ώς σήμερα οδήγησε στη διατύπωση από διάφορα πρόσωπα και κινήσεις πλήθους κακοδόξων θεωριών».

Μετά την Θεία Λειτουργία, που τελέστηκε στον Ιερό Ναό Αγίων Πάντων, συνεχίστηκαν χθές, 16η Οκτωβρίου, στο Εκπαιδευ-τικό και Πολιτιστικό Ίδρυμα «Άγιος Γρηγόριος Παλαμάς», οι εργασίες της ΚΔ' Πανορθοδόξου Συνδιασκέψεως, υπό την Προεδρία του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Θεσσαλονίκης κ. Ανθί-μου, Προέδρου της Συνοδικής Επιτροπής επί των Αιρέσεων.

Ο πρώτος εισηγητής, Αιδεσιμολογιώτατος Πρωτοπρεσβύτερος π. Κωνσταντίνος Παπαθανασίου, ανέπτυξε το θέμα: «Εσχα-τολογία, τα βιβλικά δεδομένα». Ο εισηγητής αναφέρθηκε στην Ορθόδοξη εσχατολογία όπως αυτή εκτίθεται μέσα στην Παλαιά και στην Καινή Διαθήκη. Ιδιαίτερα τόνισε τον Χριστοκεντρικό χαρακτήρα της Ορθόδοξης εσχατολογίας όπως αυτή παρουσιά-ζεται στην αρχέγονη Εκκλησία, στον Απόστολο Παύλο και τον Ευαγγελιστή Ιωάννη και κατά τον 1ο μ.Χ. αιώνα.

Ο δεύτερος εισηγητής, Πανοσιολογιώτατος Αρχιμανδρίτης π. Αυγουστίνος Μύρου ανέπτυξε το θέμα: «Εσχατολογικές πλάνες των Πεντηκοστιανών στο φως της Ορθοδοξίας». Ο εισηγητής τὀνισε τη δυσκολία που παρουσιάζεται στην εσχατολογία των Πεντηκοστιανών, ιδιαίτερα εξ αιτίας των μη αποκλυσταλλωμένων θέσεών τους. Αναφέρθηκε ιδιαίτερα στην κατ’ αυτούς λεγόμενη «αρπαγή», απάντησε σε διάφορα ερωτήματα που θέτουν οι Πεντηκοστιανοί και κατέληξε συμπερασματικά ότι η Ορθόδο-ξη Εκκλησία καταδικάζει την πεντηκοστιανή εσχατολογία ως θεραπευτικά λανθασμένη και αντιγραφική.

Ο τρίτος εισηγητής, Πανοσιολογιώτατος Ἀρχιμανδρίτης π. Γρηγόριος Κωνσταντίνου ανέπτυξε το θέμα: «Οι εσχατολογικές προσδοκίες των Μορμόνων, θάνατος, κρίση, ανάσταση». Ο εισηγητής αναφέρθηκε στις διδασκαλίες των Μορμόνων περί Θεού, Αγίας Τριάδος, ελεύσεως του Χριστού και Δευτέρας Παρουσίας και στις διάφορες διαβαθμίσεις που αναμένουν τους οπαδούς κατά τη λεγόμενη «εξύψωσή» τους στον κόσμο των πνευμάτων.

Ο τέταρτος εισηγητής, Αιδεσιμολογιώτατος Πρωτοπρεσβύτερος π. Βασίλειος Γεωργόπουλος, Λέκτωρ της Θεολογικής Α.Π.Θ. ανέπτυξε το θέμα: «Η εσχατολογία των Αντβεντιστών της Εβδό-μης Ημέρας». Ο εισηγητής αναφέρθηκε στην ιστορική αφετηρία του Αντβεντισμού, που συνεχίστηκε με τον καθορισμό ημερομηνιών για την επικείμενη έλευση του Χριστού, τη διδασκαλία για το Σάββατο. Παρουσίασε επίσης τους βασικούς άξονες της διδασκαλίας των Αντβεντιστών και ανέδειξε το ασυμβίβαστό της με την Ορθόδοξη πίστη και την αντίθεσή της με την εσχατολογία του Λουθηρανισμού και των Μεταρρυθμισμένων.

Μετά το γεύμα, πραγματοποιήθηκαν οι ακόλουθες εισηγήσεις:

Ο Αιδεσιμολογιώτατος Πρωτοπρεσβύτερος π. Κυριακός Τσουρός, Γραμματεύς της Συνοδικής Επιτροπής επί των Αιρέσεων, ανέπτυξε το θέμα: «Η “εσχατολογία” των “μαρτύρων του Ιεχωβά”». Ο εἰσηγητής εξέθεσε τη διδασκαλία των «Μαρτύρων του Ιεχωβά» περί της Β’ παρουσίας του Χριστού, των «σημείων των καιρών» και του Αρμαγεδώνα, καθώς και περί της αναστάσεως και της αιώνιας ζωής. Επίσης ανέλυσε την έννοια της «χιλιετούς βασιλείας», όπως αυτή παρουσιάζεται από τους «Μάρτυρες του Ιεχωβά» ως γήινη πραγματικότητα.

Ο τελευταίος εισηγητής Αιδεσιμολoγιώτατος Πρωτοπρεσβύτερος π. Κωνσταντίνος Στρατηγὀπουλος ανέπτυξε το θέμα: «Διαστρεβλώσεις της εσχατολογίας από διάφορες ομάδες». Ο ει-σηγητής αφού αναφέρθηκε σε πληθώρα μελλοντολόγων οι ο-ποίοι κατά καιρούς προανήγγειλαν το τέλος του κόσμου, πα-ρουσίασε εποπτικό υλικό σχετικό με εσχατολογικές προβλέψεις.

Ακολούθησε ενημέρωση των συνέδρων για τις νεότερες εξελίξεις στο διεθνές σκηνικό των αιρέσεων και της παραθρησκείας από τον Αιδεσιμολογιώτατο Πρωτοπρεσβύτερο π. Κυριακό Τσουρό και έγιναν παρεμβάσεις Εντεταλμένων των Ιερών Μητροπόλεων για την δραστηριότητά τους στις κατά τόπους Ιερές Μητροπόλεις.








Εκ του Γραφείου Τύπου της Ιεράς Συνόδου

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου