Μερικοί αρνούνται τον Θεό. Μας λένε πώς δεν υπάρχει. Επιστρατεύουν ονόματα επιστημόνων πού διακηρύττουν τον αθεϊσμό τους. Ισχυρίζονται πώς δεν υπάρχουν επιχειρήματα για την ύπαρξη Του. Φυσικά χρειάζεται πολλή αφέλεια να νομίζει κανείς, ότι με την ύπεραπλουστευτική μέθοδο του ένα και ένα ίσον δύο αποδεικνύεται η ύπαρξη τού Θεού.
Το ερώτημα αυτό δεν είναι σημερινό. Το έθεσε από πολύ παλιά ο Πλούταρχος και αποτελεί πολύτιμη ιστορική μαρτυρία. Να τι έγραφε: «Μπορείς να βρής πολιτείες χωρίς κάστρα, χωρίς να ξέρουν γράμματα, χωρίς βασιλιάδες, χωρίς σπίτια, χωρίς χρήματα, χωρίς να έχουν ανάγκη από νομίσματα, χωρίς θέατρα και γυμναστήρια. Αλλά κανένας δεν είδε πολιτεία που να μην έχει ιερά και θεούς».
Και το ερώτημα μας: Τόσο βαθιά ριζωμένη η πίστη στον Θεό και δεν υπάρχει Θεός; Τίποτα δεν υπάρχει χωρίς να εξυπηρετεί κάποιο συγκεκριμένο σκοπό. Υπάρχουν φτερά στα πουλιά, γιατί υπάρχει αέρας. Υπάρχουν πτερύγια στα ψάρια γιατί κολυμπάνε στο νερό. Υπάρχει βαθιά στην ψυχή ή αναζήτηση τού Θεού και δεν υπάρχει Θεός; Έτσι είναι. Ο άνθρωπος δεν αναπαύεται μακριά από την πηγή του και γι αυτό αδιάκοπα την αναζητεί. Το δημιούργημα αναζητεί πάντα τον Δημιουργό του.
Έχουν πλήρη εδώ εφαρμογή τα λόγια του ιερού Αυγουστίνου. Λόγια βγαλμένα από τη δική του προσωπική εμπειρία: «Μας έχεις, ώ Θεέ μας, δημιουργήσει για Σένα και ή ψυχή μας είναι ανήσυχη, έως ότου επιστρέψει σε Σένα». Πώς γίνεται ακόμα, λαοί πού καθόλου δεν γνωρίζονται. Χωρίς καμιά επικοινωνία. Με διαφορετικές συνήθειες. Με άλλα ήθη και έθιμα. Με διαφορετική γλώσσα, ιστορία και πολιτισμό. Πώς γίνεται να συμφωνούν μόνο στην ύπαρξη τού Θεού;
«Δεν υπήρξε ούτε υπάρχει πουθενά άθεος φυλή. Να το συμπέρασμα από τις έρευνες μου πού έκανα όχι ως πιστός, αλλά ως φυσιοδίφης. Οι παρατηρήσεις μου τόσο από το παρελθόν όσο και από το παρόν δείχνουν, ότι η ευσέβεια είναι χαρακτηριστικό τού ανθρώπινου γένους, ενώ ή αθεΐα είναι ανώμαλη και παθολογική κατάσταση τής ψυχής», έγραφε ο Κατρεφάζ στο περίφημο βιβλίο του «Το ανθρώπινο γένος». Μα υπάρχουν και άθεοι. Αυτό δεν καταργεί την παγκοσμιότητα της θρησκείας. Το ότι υπάρχουν τυφλοί δεν σημαίνει, πώς τα μάτια δεν είναι έμφυτα στον άνθρωπο. Και επειδή υπάρχουν άπιστοι δεν σημαίνει, πώς δεν υπάρχει Θεός. Ή ψυχή στην φυσική της κατάσταση στρέφεται στον Θεό, όπως ή μαγνητική βελόνα στον βορά. Η βλάβη τής βελόνας δεν καταργεί τον βορά, όπως ή τύφλωση μερικών δεν καταργεί την όραση των υγειών.
Πηγή: AKTINEΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου